توریستی و گردشگری

جاذبه های توریستی ایران و جهان

توریستی و گردشگری

جاذبه های توریستی ایران و جهان

۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
   دره راگه در رفسنجان

دره راگه یکی از پدیده‌های طبیعی منحصر به فرد شهرستان رفسنجان و از جاذبه‌های گردشگری ناشناخته و بسیار زیبای استان کرمان است که در ۲۰ کیلومتری رفسنجان و در مسیر گردشگری دو جاذبه اکوتوریستی استان (روستای میمند و کلوت‌های شهداد) واقع شده است. دره راگه هم‌چنین در نزدیکی معادن مس سرچشمه قرار دارد که می‌تواند امکان بازدید گردشگران را در این منطقه نیز فراهم کند.این دره با ۱۸۰ متر عرض ، ۷۰ متر عمق ، ۲۰ کیلومتر طول و ۳۶ هزار هکتار مساحت از شکوه و عظمت خاصی برخوردار است وجود ستون‌هایی با ارتفاع ۱۰۰ متر از ویژگی‌های منحصر بفرد دره راگه است.راگه منطقه ای زیباست که خیلی زود خستگی راه را از بازدید کنندگان می‌زداید ، جایی که از هیاهوی شهر خبری نیست و آنچه روح و روان را آرامش می‌بخشد آواز پرندگان و نسیم باد خنکی است که گرمای شهر را از تن بیرون می‌برد. مخروط‌های نوک‌تیز و کله‌قندی، ستون‌ها و ستونک‌های فرسایشی، آرک‌ها و تیغه‌ها و دیواره‌های نواری که ارتفاع آن‌ها در برخی نقاط به ۱۰۰ متر نیز می‌رسد، از جمله بخش‌های خاص این منطقه است. در گذر از باریکه‌های دره، به شکاف‌ها و سوراخ‌های بزرگ و کوچکی برخورد می‌کنید که برخی طبیعی هستند و برخی دیگر در گذشته‌های دور توسط انسان‌ها ساخته شده است. مسیر دره راگه به طول ۲۰ کیلومتر به صورت پیاده، تماشای جلوه‌های فرسایش خاک را برای هر بیننده‌ای فراهم می‌کند. در حال …مشاهده کامل متن حاضر سه ژئوپارک در کشور وجود دارند که شامل ژئوپارک جهانی قشم، ژئوپارک ارس و ژئوپارک راگه است. سفر به راگه باید با راهنمایان بلد راه و در فصل مناسب انجام شود. مورفولوژی خاص دره ( تقابل دشت مسطح و دره عمیق و اشکال و حجم‌های به وجود آمده بر اثر فرسایش ) امنیت منطقه ، وجود فرودگاه رفسنجان در فاصله نزدیک به دره (۱۵ کیلومتر) ، وجود جاده دسترسی خاکی به منطقه ، بکر بودن ، نبود عناصر و کاربری‌های مزاحم مانند صنعتی ، نظامی ، وجود برخی از پرندگان مانند کبک ، دراج ، عقاب و … در اطراف دره ، امکان برگزاری تورهای ستاره شناسی را از ویژگی‌های بارز این دره می‌توان برشمرد .

دره راگه در رفسنجان

  • kami kami
  • ۰
  • ۰
   زیباترین جزایر و سواحل در اندونزی

بین هند و اقیانوس آرام، اندونزی واقع شده است. این کشور میزبان بیش از ۱۸۰۰۰ جزیره مختلف است. یکی از مشهور ترین جزایر در این ناحیه جزیره جاواست. سایر جزایری که در این کشور یافت می‌شود نیز ارزش بازدید را خواهد داشت. هنوز بیشتر این جزیره‌ها خالی از سکنه هستند. این جزایر میزبان سواحل زیبا، آتشفشان‌های جذاب و مقاصد گردشگری عالی هستند.

جزیره Wakatobi:

در جنوبی ترین گوشه اندونزی استان Sulawesi Tenggara قرار دارد که میزبان جزیره Wakatobi است. این مجمع الجزایر کوچک برای غواصی بسیار مشهور و شناخته شده است. این جزیره به عنوان بهترین مکان غواصی در اندونزی شناخته شده است. بیشتر ساکنان محلی و هتل‌ها در اختیار بازدید کنندگان قرار دارند. دو مورد از بهترین مناطق در مجمع الجزایر Wakatobi برای غواصی Pulau Tomia و Pulau Hoga است.

جزایر Bangka-Belitung:

در کنار سواحل سوماترا جزیره ای به نام Bangka-Belitung قرار دارد. این جزایر مکان عالی و چشم نواز برای افرادی است که به دنبال سواحل زیبا می گردند. بیشتر سواحلی که در این ناحیه قرار دارد طولانی اند و جمعیت زیادی در آن وجود ندارد. شما می‌توانید از آب شفاف و زلال ان لذت ببرید. همچنین می توانید برخی از فانوس های دریایی هلندی که متعلق به قرن ۱۹ است را کاوش کنید.

جزیره باندا:

در جنوب Maluku جزیره ای به نام باندا قرار دارد. این مجمع الجزایر به خاطر ادویه‌هایش در میان افراد مشهور و شناخته شده است. قرن‌هاست که ادویه های مختلفی همچون جوز هندی از این ناحیه به سایر قسمت‌های جهان فرستاده می‌شود. باندا تحت فرمانروایی پرتغالی‌ها، هلندی‌ها و حتی انگلیسی‌ها بود است. شما می‌توانید در این ناحیه به پیاده روی بپردازید، از دریا دیدن کنید و از خوردن ماهی گریل شده لذت ببرید.

جزیره فلورز:

یکی از جزایر کمتر شناخته شده در اندونزی جزیره ای به نام فلورز است. این جزیره بی شک یکی از زیباترین مناظر را در این ناحیه دارد. با اینکه کارهای زیادی در این ناحیه می‌توانید انجام دهید اما این جزیره مسیری به جزیره Komodo است. این ناحیه منطقه ای جذاب برای مسافران است تا بتوانند از پارک ملی Komodo دیدن کند. در جزیره فلورز شما می‌توانید دریاچه های جذابی را مشاهده کنید که رنگ آن به خاطر مواد شیمیایی و مواد معدنی تغییر می‌کند.

جزیره Bunaken:

در شمالی ترین بخش Sulawesi جزیره ای به نام Bunaken قرار دارد. این جزیره برای افرادی که می‌خواهند از پارک ملی Bunaken دیدن کنند مقصد بسیار خوبی خواهد بود. پارک ملی Bunaken میزبان بیش از ۷۰ درصد گونه‌های ماهی است و می تواند علاقه مندان زیادی را به خود جذب کند. افرادی که شناگران و غواصان ماهری هستند می‌توانند از مناطق غواصی در این ناحیه لذت ببرند. با اینحال غواصی در صخره‌های مرجانی کم عمق تر برای سایر افراد نیز امکان پذیر است. بعد از یک روز فعالیت، اطمینان حاصل کنید که از نوشیدنی‌های محلی لذت می برید.

جزیره Gili:

یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در کل اندونزی مکانی به نام جزیره Gili است که در سواحل Lombok واقع شده است. سعی کنید سفری به این ناحیه داشته باشید و از مناطق زیبای آن لذت ببرید. بزرگترین جزیره Gili با عنوان Gili Trawangan شناخته شده است و بهترین مکان برای غواصی و انجام تمرینات یوگاست. جزیره Gili Meno نیز به عنوان عاشقانه ترین جزایر در این ناحیه شناخته شده و برای ماه عسل مورد استفاده قرار می‌گیرد. سومین جزیره Gili Air نام دارد که برای غواصان محبوب است.

جزایر Raja Ampat:

در منطقه پاپوآی اندونزی جزایر راجا آمپات قرار دارد. اگرچه بیش از ۶۰۰ جزیره شخصی در اندونزی وجود دارد که راجا آمپات را تشکیل می‌دهد اما بزرگترین جزایر Waigeo, Misoo Bantanta و Salawati نام دارند. این جزایر به خاطر تنوع زیستی خود شناخته شده و مشهور اند. همین امر باعث می‌شود این مناطق برای غواصی و تماشای پرندگان عالی باشد. در راجا آمپات شما می‌توانید گونه های مختلفی از پرندگان را مشاهده کنید. این جزایر میزبان سواحل زیبا و چشم نواز با اب‌های آبی رنگ کم عمق است.

جزیره بالی:

شاید بتوان گفت بالی محبوب ترین و شناخته شده ترین جزیره در اندونزی است. اگرچه در طول برخی از فصل‌های سال این منطقه ازدحام زیادی دارد اما هنوز هم بهترین جزیره برای بازدید در اندونزی است. بالی که به عنوان جزیره خدایان نیز شناخته شده است دارای مناظر متعدد، سواحل باورنکردنی و فرهنگ هندوی عالی است. یکی از جذاب ترین مناطق در این جزیره شهری با نام Ubud است که میزبان جنگل‌هایی با میمون‌ها و گالری‌هاست. زمانی که در بالی هستید می‌توانید معابد هندو را کاوش کنید، در طراف آتشفشان به پیاده روی بپردازید یا مزارع برنج را از نزدیک مشاهده کنید. گشت و گذار، قایقرانی، ماهیگیری، یوگا و غواصی فقط چند عنوان از سرگرمی‌های بی شماری است که شما می‌توانید در جزیره زیبا و بزرگ بالی از آن لذت ببرید.

زیباترین جزایر و سواحل در اندونزی

  • kami kami
  • ۰
  • ۰
   جزیره زاکینتوس یونان جزیره زاکینتوس (Zakynthos) واقع در دریای یونان یکی از زیبا ترین مقاصد گردشگری کشور یونان و زیباترین ساحل اروپا محسوب می‌شود که دلیل این امر وجود بهترین سواحل کشور یونان در این جزیره است.   همچنین غارهای آبی این جزیره یکی از جاذبه های گردشگری چشم نواز هستند که به صورت طبیعی بوجود آمده اند و توریست هایی که علاقه به شگفتی های طبیعت داشته باشند قطعا از دیدن آن لذت خواهند برد.     یکی از جذابترین بخشهای آن ساحل کشتی شکسته است که تصویر آن را ملاحظه می کنید.

ساحل کشتی شکسته

جزیره زاکینتوس یونان

  • kami kami
  • ۰
  • ۰
   جاذبه های گردشگری کشور تایلند

تایلند با طبیعت بکر و زیبایش رویایی شگرف و دست نیافتنی است که در دل آسیای جنوب شرقی پنهان شده است. این سرزمین به کشور لبخند و آفتاب گرم معروف است و همچون جواهری در قاره پهناور آسیا می درخشد.

 

تایلند به اندازه ای پیشرفته است که در آن می توان به انواع و اقسام تفریحات، ماجراها و جستجوها دست پیدا کرد؛ به قدری که سفر به این نقطه شگفت انگیز در دنیا می تواند قدر و ارزشی به اندازه تمام تجربیات عمر شما داشته باشد. اگر به دنبال ورزش و یا استراحت هستید، سفر به تایلند با رنگارنگی هایش شما را نا امید نخواهد کرد. تایلند همچنین بهشتی برای عاشقان خرید و تجارت نیز به حساب می آید. بانکوک، چیانگ مای و پاتایا هر کدام جلوه هایی نو و زیبا را از تایلند به نمایش می گذارند که در نوع خود بی بدیل و شگرف هستند. در ادامه شما را با گوشه ای از آن ها آشنا خواهیم کرد.

تایلند به چه دلیل مورد علاقه توریست ها است؟ شکی وجود ندارد که به دلیل گوناگونی تفریحات در این کشور ساحلی و سرسبز، توریست ها با هر ذائقه و سلیقه ای  حتی با تور لحظه آخری تایلند شیفته گشت و گذار در آن می شوند؛ در زیر اما به معرفی گوشه ای از این زیبایی های بدیع و منحصر بفرد می پردازیم تا اگربرای سفر به یک بهشت کوچک و آرام برنامه هایی دارید بتوانید تصمیمات لازم را در این رابطه بگیرید.

جاذبه های کشور تایلند چه چیزهایی هستند؟ تور تایلند به دلیل اقلیم گرمسیری خود از موهبت انواع گیاهان و پوشش های گیاهی متنوع برخوردار است. در عین حال نیز امکانات انجام انواع تفریحات و ورزش های مدرن را نیز در اختیار توریست های خود قرار می دهد. جاذبه های طبیعی جزایر فی فی یکی از پر بازدید ترین مناطق تایلند جزیره فی فی در کرابی است که استراحتگاهی ساحلی و طبیعی نیز به شمار می آید. در اطراف این جزیره تعداد زیادی جزیره های کوچک قرار دارند که یکی از جذاب ترین های آن ها جزیره میمون است. جستجو و کند وکاو در تمام این جزیره ها خالی از لطف نیست. در فی فی همچنین می توانید یک قایق چوبی و یا کایاک اجاره کرده و به گشت و گذار در آب های فیروزه ای اطراف بپردازید. پارک ملی اراوان تنها با فاصله ای بسیار اندک از منطقه کانچانابوری یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی در غرب تایلند که پارک ملی اراوان نام دارد واقع شده است. آبشاری در این منطقه وجود دارد که نام خود را از فیل سه سر افسانه های هندو گرفته است. این پارک ملی غنای بسیار بالایی از گونه های جانوری و گیاهی در خود دارد. این پارک ملی برای توریست ها امکان بازدید دارد و بخش مهمی از سال را بسیار شلوغ و پربازدید است. جاذبه های طبیعی شمال تایلند بسیاری از مردم نمی دانند که تایلند کشور گرما و فضاهای طبیعی جذاب است و فراموش می کنند که درست همانند جنوب، در شمال آن نیز می توانند مناظری شگرف و بدیع را برای استراحت و تفریحات خود بیابند. در این قسمت از تایلند مناطق جذاب و دیدنی وجود دارد که ساعت ها برای بازدید از آن ها باید زمان صرف کرد، گذر عمر چیزی است که شما در سفر به تایلند هرگز متوجه آن نخواهید شد. در شمال تایلند مرز برمه واقع شده است که در آن مناطق جنگلی کوهستانی از توریست های طبیعت دوست ومشتاق زیبایی دلبری می کند. پای منطقه ای در شمال است که در آن علاوه بر بهره گیری از زبیایی های طبیعی می توان گوشه ای از هنر آشپزی و فرهنگ تایلند را دید و از آن لذت برد. این ناحیه در فصل ورزش های آبی بسیار شلوغ است. جاذبه های تاریخی تایلند به دلیل دارا بودن تاریخ کهن و سلسله های پادشاهی زیاد، از وجود بناها و سازه های مختلف مانند معابد و پرستشگاه ها بسیار غنی است. در شهرهای این کشور و از جمله بانکوک معابد و نیایشگاه هایی وجود دارند که چشمان هر توریستی را به خود خیره می کنند و در تزیین در و دیوار آن ها از طلا، نقره و جواهرات به همراه مجسمه های کوچک و یا غول آسا بهره گرفته شده است. آیوتاه برای انداختن نگاهی کوتاه به شکوه تایلند باستانی می توانید سری به این نقطه بزنید. این معبد قدیمی یکی از نمادهای سلسله های پادشاهی در تایلند است که از گذشته تا کنون باقی ماند و سالیانه توریست های زیادی را به سوی مجسمه ها و اسرار درونی خود جذب می کند. این مکان تفریحی و تاریخی در فاصله کوتاهی از بانکوک واقع شده است و دسترسی به آن ساده است.

 

جاذبه های گردشگری کشور تایلند

  • kami kami
  • ۰
  • ۰
   جزیره جیمز باند در پوکت

یکی از مجموعه جزایر اطراف پوکت جزیره جیمز بانده که در فاصله ۱۵ کیلومتری اون قرار داره. در این جزیره سنگی به ارتفاع ۲۰ متر قرار داره که حدود مساحت ۲۰۰ متر آب، دور اون رو گرفته. دلیل انتخاب اسم این منطقه به جیمز باند اینه که یه بار راجر مور هنرپیشه انگلیسی در دهه ۱۹۶۰ در این جزیره در فیلمی از سری فیلم های ۰۰۷ بازی کرد. در قلب این جزیره غار زیبایی وجود داره و بازدیدکنندگان با سوار شدن بر کایاک ها (قایق های بادی ) لحظات خوشی رو سپری میکنن. همچنین با گشت و گذار اطراف این جزیره صدها جزیره کوچک و بزرگ رو می تونین ببینین که همگی واقعا زیبان.

جزیره ی جیمز باند در پوکت الماس درخشان منطقه فانگ نگا بی (Phang Nga Bay) است علیرغم زیباییش، برای اولین بار در فیلم معروف جیمز باند به نام «مردی با اسلحه طلایی»، دیده شد.

 

 

 

 

 

یکی از ویژگی های متمایز این خلیج معروف، تعداد بی شمار صخره های سنگ آهک خالصی است که به صورت عمودی از آب سبز زمردی بیرون آمده اند.تمام مناطق اطراف این جزیره بسیار دیدنی و جذاب هستند، در مواقع پر مسافر این جزیره مملو از قایق های توریستی می گردد.

 

جزیره معروف جیمز باند، در شهر زیبای پوکت در کشور تایلند قرار گرفته است که یکی از متمایز کننده ترین ویژگی این جزیره از بقیه ی جزیره های پوکت، صخره های عظیم آهکی است که به طور عمودی از دریای سبز زمردین، سر به بیرون آورده اند. فانگ نگا بی، منطقه ای به مساحت ۴۰۰ کیلومتر مربع است و تقریبا ۱۰۰ جزیره ی دیگر در آن قرار دارد که اکثرشان به خاطر زیبایی بی نظیر و یا شکل عجیبی که دارند، در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده اند. از سال ۱۹۷۴ که این جزیره در فیلم جیمز باند نشان داده شد، به یکی از جاذبه های توریستی مورد توجه در این کشور تبدیل شده است. خوشبختانه، این جزیره زیر نظر حفاظت پارک ملی است و هیچ قایقی از هیچ نوعی، به خاطر موقعیت متزلزل آن (در قسمت بالایی بسیار پهن است و در قسمت پایین، باریک) اجازه ی نزدیک شدن زیاد به جزیره را ندارد و بنابراین بهترین راه دیدن این جزیره از طریق قایق های کوچک و یا ساحل کوچک Koh Ping Ghan است. در قسمت شرقی شلوغ این ساحل هم، راهروهای کوچک زیادی پر از فروشنده وجود دارد که در صورت تمایل می توانید سوغاتی های خاصی را از آنها خریداری کنید.

 

جزیره جیمز باند در پوکت

  • kami kami
  • ۰
  • ۰
   جنگل آمازون کجاست

جنگل آمازون کجاست؟

آمازون، نام جنگل بسیار بزرگی در شمال آمریکای جنوبی است. این منطقهٔ جنگلی که رودخانهٔ آمازون نیز از میان آن می‌گذرد بخش‌هایی از کشورهای برزیل، اکوادور، گویان، کلمبیا، ونزوئلا، بولیوی، پرو و سورینام را در برمی‌گیرد. بیشتر بخش جنگل‌های آمازون در خاک برزیل با ۶۱٪ و پرو با ۲۹٪ مساحت کلی جای دارد. جنگل آمازون نامزد قرار گرفتن در فهرست عجایب هفتگانه جدید است.

 

جنگل آمازون کجاست

جنگل آمازون

 

آب و هوای جنگل آمازون

جنگل‌های بارانی آمازون در تمام فصول سال دارای هوایی گرم با رطوبتی بسیار زیاد است. متوسط درجهٔ حرارت، در مرکز آمازون، در حدود ۳۰ درجهٔ سانتیگراد (۸۶ درجه فارنهایت) غربی‌ترین بخش این منطقه، در حدود ۲۵ درجهٔ سانتیگراد (۷۶ درجه فارنهایت) است. تقریباًَ هر روزه باران سنگینی در سرتاسر جنگل آمازون می‌بارد.

 

حیوانات عجیب جنگل آمازون در جنگل‌های وسیع آمازون به طور تقریبی ۱۲۹۴ نوع پرنده، ۳۷۸ خزنده، ۴۲۷ نوع دوزیست و ۳ هزار نوع ماهی زندگی می‌کنند که اغلب این حیوانات شکارچیان بسیار ماهری هستند و جان سالم به در بردن از دستشان تقریباً غیرممکن است.

دلفین صورتی که به زبان محلی بوتو نامیده می‌شود، یکی از نادرترین دلفین‌ها در سراسر دنیاست که در میان آب‌های رودخانه پهناور آمازون زندگی می‌کند.

 

دلفین صورتی در آمازون

دلفین صورتی در رودخانه آمازون

 

این دلفین می‌تواند تا ۱۵ دقیقه روی آب بماند ولی به طور کلی این دلفین‌ها معمولاً زیر آب هستند و تنها برای نفس کشیدن روی آب می‌آیند. همچنین با وجود شباهتی که با دلفین‌های خاکستری دارند از نظر اندازه از آنها کوچک‌تر هستند و همین دلیل باعث شده تا بتوانند به راحتی در آب‌های رودخانه شنا کنند؛ وزن آنها به ۹۰ کیلوگرم می‌رسد. دلفین‌های صورتی قادر هستند در آب به صورت درجا ۱۸۰ درجه بچرخند.

 

رودخانه آمازون بزرگ‌ترین رودخانه دنیا آمازون است که با ۱۱۰۰ انشعاب و ۷/۶ هزار کیلومتر طول، از کوه‌های ۱۲ میلیون ساله‌اند در آمریکای‌جنوبی شروع شده و پس از گذر از یک مسیر پرپیچ و خم، به سمت شرق و اقیانوس اطلس می‌رود. دهانه این رودخانه بسیار عریض است؛ به طوری‌که حتی کشتی‌ها قادر به عبور از آن هستند. البته در قسمت‌هایی از رودخانه آمازون که دارای آب گرم و نسبتاً راکد است، حیوانات عجیبی نیز زندگی می‌کنند که یک نمونه از آنها، نوع خاصی از گربه ماهی است که به دلیل زندگی در یکی از بکرترین مناطق دنیا بسیار بزرگ‌تر از حد معمول است.

 

رودخانه آمازون

در قسمت‌هایی از رودخانه آمازون حیوانات عجیبی زندگی می‌کنند

 

نام این رودخانه به دلیل خطرناک بودن، آمازون گذاشته شده است که به‌زبان بومیان آن‌جا به‌معنی شکننده قایق است. طبق تحقیقات به دست آمده، طول عمر رودخانه آمازون ۱۱ میلیون سال محاسبه شده است.

 

قبیله‌های جنگل آمازون در جنگل‌های آمازون هنوز قبایلی هستند که به دور از هیاهوی شهر و به سبک گذشته و اجدادشان به زندگی خود ادامه می‌دهند. اما به جز قبایل بومی که در دل جنگل آمازون زندگی می‌کنند و هیچ ارتباطی با دنیای بیرون ندارند، گروه‌های بومی دیگری نیز در شهرها و روستاهای اطراف زندگی می‌کنند که تعداد آنها تقریباً به ۲۰ میلیون نفر می‌رسد.

 

آمازون

حدود ۲۰۰ قبیله با فرهنگ‌های مختلف در جنگل های آمازون زندگی می کنند

 

نیمی از جمعیت قبایل جنگل آمازون طی سالیان متمادی بر اثر بیماری، گرسنگی و جنگ جان خود را از دست داده‌اند. این قبایل در تمام جنگل آمازون با یکدیگر متفاوت هستند یعنی تقریباً ۲۰۰ قبیله با فرهنگ‌های مختلف هستند که حتی زبان آنها با هم متفاوت است. آنها به ۱۸۰ زبان مختلف صحبت می‌کنند.

 

قبیله‌های جنگل آمازون

نیمی از جمعیت قبایل جنگل آمازون بر اثر بیماری، گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند

 

هر سال در ماه‌های ژوئن و اگوست، قبایل مستقر در جنگل آمازون و شهرهای اطراف جشنی به نام کوارپ برگزار می‌کنند. در این جشن که در واقع برای بزرگداشت رفتگانشان برپا می‌شود، هر قبیله رقص، غذاهای بومی و آیین‌های خود را به نمایش می‌گذارد. ورود غریبه‌ها به این جشن برای تماشا تنها با اجازه روسای قبایل امکان‌پذیر است. اما این جشن مربوط به قبایلی می‌شود که با وجود زندگی در جنگل آمازون، با یکدیگر و حتی گاهی با دنیای بیرون در ارتباط هستند.

 

طبق تحقیق دانشمندانی که به جنگل‌های آمازون سفر کرده‌اند، ۵۰ قبیله بومی، شناسایی شده‌اند که به طور کلی با دنیای بیرون از جنگل غریبه‌اند و حتی برخی از قبایل به حال خود رها می شوند تا به خاطر رفتن بیگانگان به حریم خصوصی‌شان مجبور به پناه بردن به اعماق جنگل آمازون نباشند، چون این کار باعث می‌شود آنها به مناطق دور‌افتاده رفته و دیگر نتوان اطلاعی از آنها به دست آورد.

جنگل آمازون کجاست

  • kami kami