توریستی و گردشگری

جاذبه های توریستی ایران و جهان

توریستی و گردشگری

جاذبه های توریستی ایران و جهان

  • ۰
  • ۰

باغ های سرپوشیده دوونین کلگری با قدمتی بیش از ۴۰ سال، دربرگیرنده یک مرکز خرید، آبگیرهای مصنوعی برای ماهی ها، چندین آبنماو بیش از پانصد و پنجاه درخت است.

مجموعه باغ های دوونین(Devonian Gardens) ، یک پارک سرپوشیده بزرگ و یک باغ گیاه شناسی ست که در دل مرکز شهر کلگری، در استان آلبرتا قرار دارد: این باغ های سرپوشیده دربرگیرنده یک مرکز خرید، آبگیرهای مصنوعی برای ماهی ها، چندین آبنما، زمین بازی برای کودکان، بیش از پانصد و پنجاه اصله درخت و همچنین محیطی برای گردهمآیی و برگزاری مراسم نیز می باشند.

گشایش باغ های دوونین به سال ۱۹۷۷ برمی گردد که پس از ساخت، از سوی شرکت سازنده اش به شهر کلگری پیشکش شد و بازسازی اش نیز در سال ۲۰۱۲ با هزینه ای برابر با سی و هفت میلیون دلار به پایان رسید.

نمایشگاه های دایمی گلخانه های سرپوشیده، خانه پروانه، باغ ژاپنی کوریموتو، مجموعه باغ های رز، یاس، پئونی، سوسن، باغچه سبزیجات و مردمان بومی و دیدنی های دیگری هم در این مجموعه در معرض تماشا هستند.

همچنین برای بازدیدکنندگان، صندلی چرخدار، کارگاه صنایع دستی و فروشگاه سوغاتی، برنامه های آموزشی، و بازدید گروهی همراه با راهنما نیز در دسترس بوده و نیز می توانند از ایوان فضای باز هم بهره مند شوند. زمان بازدید از این باغ های زیبا که از اول ماه می تا جشن شکرگزاری باز هستند به قرار زیر است:

از اول تا سی و یکم ماه می: همه روزه از ۱۰ صبح تا ۵ عصر

از اول ماه جون تا پنجم سپتامبر: همه روزه از ۱۰ صبح تا ۶ عصر( پنج شنبه ها از ۱۰ صبح تا ۸:۳۰ شب)

از ششم سپتامبر تا دهم اکتبر: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر

 

برخی از آداب بازدید از باغ های دوونین

این مجموعه باغ، تنها پارک سرپوشیده در کلگری به شمار می رود و بهتر است که بازدیدکنندگان به هنگام بازدید، به پاس یگانگی این مجموعه باغ گیاه شناسی به آیین نامه اش نیز احترام بگذارند:

همه گونه آسیب رسانی به مجموعه گیاهی اعم از گردآوری دانه های بذر، چیدن میوه و یا گل ها قدغن می باشد. وارد باغچه های زیر کشت نشوید. هرگونه سکه اندازی به درون آبگیرهای ماهی ها سبب آسیب رسانی به آنها می شود. متوجه و مراقب دیگر بازدیدکنندگان نیز باشید. دوره گردی و نوازندگی نیز ممنوع است.

 

باغ های دوونین در آلبرتا کانادا

باغ های دوونین در آلبرتا کانادا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی