توریستی و گردشگری

جاذبه های توریستی ایران و جهان

توریستی و گردشگری

جاذبه های توریستی ایران و جهان

۹ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
       جاهایی در فرانسه که حتما باید دید!

در این مقاله قصد داریم، ۱۰ تا از مکان‌های دیدنی در فرانسه را به شما معرفی کنیم که برای گردشگران بسیار مناسب هستند. فرانسه یکی از زیباترین کشورهای اروپای غربی است.

قسمت‌های شمالی و شمال شرقی فرانسه دارای آب‌وهوای معتدل است و علاوه بر این، شاهد جاذبه‌های گردشگری فراوانی در این کشور هستیم.

همین دو دلیل هستند که باعث شده‌اند، سالانه‌، میلیون‌ها نفر برای گردش به فرانسه سفر می‌کنند.

برج ایفل

برج ایفل پاریس مکانی ایده‌آل برای توریست‌ها است

 

بدون هیچ شکی باید برج ایفل پاریس را یکی از نمادهای فرانسه دانست؛ مکانی که به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب در فرانسه ساخته شد و به واسطه‌ جذابیت‌هایش، مکانی ایده‌آل برای توریست‌ها به شمار می‌رود. جزیره کرس

جزیره کرس، مکانی جذاب برای گردشگران محسوب می‌شود

 

جزیره کرس (Corsica) یکی از جزایر و مکان‌های دیدنی فرانسه است که چهارمین جزیره‌ بزرگ مدیترانه نیز شناخته می‎شود. این منطقه از آب و هوای معتدلی بهره‌مند است و به لطف ساحل زیبا و چشم‎انداز کوهستانی‌اش، مکانی جذاب برای گردشگران محسوب می‌شود.

مونت سنت میشل

مونت سنت میشل ، سرشار از جاذبه‌های گردشگری است و سالانه چند صد هزار نفر از آن دیدن می‌کنند در قرن هشتم، جزیره‌ای در نرماندی فرانسه بنا شد که بعدها به مونت سنت مویشل معروف گردید. این جزیره، سرشار از جاذبه‌های گردشگری است و سالانه چند صد هزار نفر از آن دیدن می‌کنند.

چیزی که این جزیره را خاص می‌کند، ساختمان آن است که در بالا، صومعه قرار دارد، در پایین فروشگاه‌ها وجود دارند و بعد از آن نیز ماهی‌گیران و کشاورزان مشغول به کار هستند. از این جزیره به عنوان یکی از نمادهای فرانسه یاد می‌شود که در آن، آمیزه‌ای از هنر و تاریخ را می‌توان یافت.

 

باغ ژیورنی

باغ ژیورنی، سالانه حدود نیم میلیون بازدید‌کننده دارد و در آن هر نوع گل و گیاهی یافت می‌شود

موزه کلود مونه، نقاش فرانسوی، در ژیورنی در شمال این کشور قرار دارد. به پاس زحمات او، باغی برای او ساخته‌اند که الهام گرفته از نقاشی “نیلوفر آبی” اوست و دیدنش خالی از لطف نیست. این باغ، سالانه حدود نیم میلیون بازدید‌کننده دارد و در آن هر نوع گل و گیاهی یافت می‌شود.

 

قلعه Sully-sur-Loire 

قلعه Sully-sur-Loire، به عنوان مکانی سلطنتی شناخته می‌شود سالیان بسیاری است که در فرانسه ساخته شده است و به عنوان مکانی سلطنتی شناخته می‌شود؛ با این حال چند سالی می‌شود که مردم عادی نیز می‌توانند در آن حضور پیدا کنند.

از جذابیت‌های این قلعه که در دره لویر واقع شده است، ساختمان‌ها و طراحی بی‌نظیر بخش‌های مختلف آن است.

 

شهر انسی

شهر انسی از زیباترین مناطق سفر بوده و برای گردشگران بسیار مناسب است

 

شهری است از مناطق وسیع آلپ که بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد. این شهر از زیباترین مناطق سفر بوده و برای گردشگران بسیار مناسب است.

سواحل شهر نیس

شهر نیس دارای ساحلی زیبا است که افراد بسیاری روزانه برای گردش، قدم زدن، و تفریح به آن می‌روند نیس یکی از شهرهای ساحلی زیبای مدیترانه است که در فرانسه واقع شده است.

این شهر دارای ساحلی زیبا که افراد بسیاری روزانه برای گردش، قدم زدن، ورزش کردن و تفریح به آن می‌روند. علاوه بر این، هتل‌های ماسه‌ای و زیبا، مزیت دیگر این مکان به شمار می‌رود. اگر قصد سفر به این کشور را دارید، سواحل نیس را فراموش نکنید!

کورشول

کورشول یکی از معروف‌ترین پیست‌های اسکی فرانسه و بزرگترین پیست جهان، واقع در منطقه آلپ است

 

کورشول (Val d’Isère) یکی از معروف‌ترین پیست‌های اسکی فرانسه و بزرگترین پیست جهان، واقع در منطقه آلپ است. علاوه بر این‌که اسکی در این منطقه لذت‌بخش خواهد بود، نباید از وسعت بسیار آن که از اتصال هفت روستای فرانسه تشکیل می‌شود، گذشت!

 

کاخ ورسای

کاخ ورسای در دوره لویی چهاردم، در نزدیکی شهر پاریس احداث شده است

 

کاخ ورسای  در دوره لویی چهاردم، در نزدیکی شهر پاریس احداث شده است و به عنوان بزرگترین کاخ سلطنتی جهان شناخته می‌شود.

این کاخ از چندین ساختمان زیبا، فضای باز فوق‌العاده، دریاچه مصنوعی، چندین آب‌نمای زیبا و چند تالار (از جمله تالار آینه) تشکیل شده و به همین دلیل نیز منطقه‌ای بی‌نظیر برای توریست‌ها محسوب می‌شود.

 

کولوسئوم

هر ساله افراد بسیاری به واسطه‌ وسعت زیاد و جذابیت‌های کولوسئوم  از آن دیدن می‌کنند اماکن تاریخی همیشه در میان مردم محبوب بوده‌‍‌اند؛ چه در ایران چه در سایر کشورها! کولوسئوم یا همان تئاتر روم باستان را همه می‌شناسند؛ مکانی که هر ساله افراد بسیاری به واسطه‌ وسعت زیاد و جذابیت‌هایش از آن دیدن می‌کنند. هم ایتالیا و هم مرز فرانسه، به این مکان راه دارند.

 

منبع:itresan.com

 

جاهایی در فرانسه که حتما باید دید!

  • kami kami
  • ۰
  • ۰
       ونکوور بهترین شهر آمریکای شمالی برای زندگی

رده بندی سالیانه بهترین شهرهای دنیا از نظر کیفیت زندگی امروز از سوی شرکت مرسر اعلام شد و ونکوور همچون سال گذشته به عنوان بهترین شهر آمریکای شمالی برای زندگی شناخته شد.

در رده بندی جهانی ونکوور در رده پنجم جای گرفت و دیگر شهرهای اصلی کانادا تورنتو ، اتاوا  و مونتریال به ترتیب پانزدهم ، هفدهم و بیست و سوم شدند.

گوردن فراست از مدیران ارشد مرسر درباره حضور شهرهای کانادایی در رده های بالای جدول بهترین شهرهای دنیا گفت :«هر سال آمار و اطلاعات گردآوری شده از شهرهای دنیا به ما یادآوری می کند کانادا در شرایط خوبی قرار دارد. باید توجه داشت اختلاف کیفیت بین ۲۰ شهر برتر دنیا بسیار اندک است.»

شهرهای اروپای غربی رده های بالای جدول را در کنار ونکوور از آن خود کردند . وین در رده اول و زوریخ در رتبه دوم قرار گرفت. در انتهای جدول نیز شهرهای آفریقایی و خاورمیانه جای گرفتند. از جمله مهمترین فاکتورها در تهیه این آمار ، میزان وجود امنیت در شهرها است که هیچکدام از شهرهای آمریکای شمالی در این زمینه جایگاه مناسبی نداشتند. ونکوور ، کلگری ، مونتریال ، اتاوا و تورنتو به طور مشترک در جایگاه شانزدهم قرار گرفتند و هیچ شهری از آمریکا در بین ۵۰ شهر برتر دنیا نبود!!

لوکزامبورگ ، برن ،هلسینکی و زوریخ از این حیث در دنیا برتر هستند.

ونکوور کانادا

در آمریکا شهر سن فرانسیسکو به عنوان بهترین شهر از نظر کیفیت زندگی شناخته شد که در دنیا در رده بیست و هشتم قرار می گیرد.

مرسر برای تعیین کیفیت زندگی در شهرهای جهان فاکتورهایی چون کیفیت بهداشت و درمان عمومی ، آموزش ، سیستم حمل و نقل ، تفریحات ، مسکن ، فضای اقتصادی و شرایط سیاسی را در نظر می گیرد.

ونکوور بهترین شهر آمریکای شمالی برای زندگی

  • kami kami
  • ۰
  • ۰
       کاخ زیبای پنا در پرتغال

در بعضی از کشورها اثار ملی وجود دارند که در ان کشور ثبت ملی شده اند.یکی از این اثار که در پرتغال به عنوان اثار ملی این کشور شناخته می شود کاخ ملی بنا در این کشور است.به عکس های این کاخ نگاه کنید تا زیبایی بی وصفش را بفهمید

کاخ زیبای پنا در پرتغال

کاخ ملی پنا بالای تپه ای مشرف بر شهر سینترا در کشور پرتغال واقع شده است این کاخ ثبت میراث جهان می باشد. کاخ ملی پنا در سینترا یک  کاخ رنگارنگ است که در قرن ۱۸م برای شاه فرناندو II ساخته شد. این کاخ دکوراسیون فراوانی از سبک‌های مختلف ، از گوتیک تا شرقی، را در خود دارد.

شما در ادامه عکس های این کاخ زیبا و رنگارنگ رو مشاهده می کنید:

 

کاخ زیبای پنا در پرتغال

کاخ ملی پنا در پرتغال

کاخ ملی پنا در پرتغال

تصاویر زیبا از کاخ ملی پنا در پرتغال

کاخ ملی پنا در پرتغال

کاخ زیبای پنا در پرتغال

کاخ ملی پنا در پرتغال

کاخ زیبای پنا در پرتغال

کاخ ملی پنا در پرتغال

کاخ زیبای پنا در پرتغال

کاخ ملی پنا در پرتغال

کاخ زیبای پنا در پرتغال

کاخ ملی پنا در پرتغال

تصاویر زیبا از کاخ ملی پنا در پرتغال

کاخ زیبای پنا در پرتغال

  • kami kami
  • ۰
  • ۰

موزه های زیر آب

       موزه های زیر آب

موزه های زیر آب

۵ مورد از عجیب ترین موزه های زیر دریا در سراسر دنیا موزه‌هایی زیر دریا وجود دارند که برخی عمداً آنجا ساخته‌شده‌اند و برخی با زیر آب رفتن تبدیل به جاذبه‌ای توریستی شدند. از میان آن‌ها ۵ موزه از بقیه جالب‌ترند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

 

۱٫ پارک مجسمه‌های گِرِنِدا در این پارک– موزه که در خلیج مولینیر، گرندا، واقع است، ۶۵ مجسمه سیمانی ساخته هنرمند و جهانگردی به نام جیسون دیکایرس تیلور وجود دارد. این مجسمه‌ها بر اساس پیکر و حالات بدنی انسان ساخته‌شده و ازاین‌رو گویی جان دارند. بازدیدکنندگان می‌توانند با استفاده از وسایل غواصی مانند ماهی لابه‌لای آثار این موزه شنا کنند.

 

موزه های زیر آب

پارک مجسمه‌های گِرِنِدا یکی از موزه های زیر آب است

موزه زیر آب

پارک مجسمه‌های گِرِنِدا

 

۲٫ موزه سوباکواتیکو دی آت آثار هنرمند و عکاس جیسون دیکایرس تیلور در این پارک هم دیده می‌شود. این موزه که بین کَنکون و ایسلا موخِرس در مکزیکو واقع است، دارای ۵۰۰ مجسمه است.

 

موزه سوباکواتیکو دی آت

تصاویر موزه های زیر آب

 

۳٫ موزه اسکله هرود این موزه در شهر سیزریا و ۲۰ پا پایین‌تر از سطح دریا قرار دارد؛ این شهر زمانی بندری تجاری برای امپراتوری روم باستان محسوب می‌شد. در این موزه آثار دست سازی همچون ستون‌های مرمری، لنگر و کشتی‌شکسته‌هایی متعلق به عصر فینیقی‌ها و بیزانسی‌ها وجود دارد.

 

موزه اسکله هرود

موزه اسکله هرود

 

موزه اسکله هرود

موزه اسکله هرود

 

۴٫ موزه دماغه تارخانکوت موزه دماغه تارخانکوت، بزرگ‌ترین جاذبه توریستی کریمه محسوب می‌شود. در این موزه که ۱۵ سال پیش‌ساخته شد، مجموعه‌ای از مجسمه رهبران و سران احزاب سوسیالیسم سراسر تاریخ اتحاد جماهیر شوروی وجود دارد.

 

موزه زیر آبی دماغه تارخانکوت، بزرگ‌ترین جاذبه توریستی کریمه

 

۵٫ کشتی‌شکسته تریل نزدیک به ۱۲ کشتی در مناطق کم‌عمق فلوریدا کیز به‌ گل‌ نشسته اند. این موزه‌ها اطلاعات بسیاری درباره عصر دریانوردی و تاریخ کشتیرانی در اختیار غواصان قرار می‌دهند.

 

موزه زیرآب

موزه های زیر آب

  • kami kami
  • ۰
  • ۰
       غار تین کونگ در خلیج هالونگ ویتنام

غار تین کونگ در خلیج هالونگ ویتنام

خلیج هالونگ بای که در شرق ویتنام قرار دارد، در سال ۱۹۹۴ به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شد و قسمتی از آن به طور کامل تحت حفاظت سازمان‌ محیط زیست قرار دارد. غار تین کونگ (Thien Cung) معروف به کاخ آسمانی در جنوب خلیج هالونگ بای قرار دارد.

 

غار تین کونگ در خلیج هالونگ ویتنام

عکس های غار تین کونگ

 

غار تین کونگ که ۱۰ هزار متر مربع مساحت دارد ساختار پیچیده و شگفت انگیزی را در دل خود مخفی کرده است. گذر از صخره‌های ناهموار غار تین کونگ کار آسانی نیست اما زیبایی آن به طرز شگفت انگیزی مدهوش کننده است. راهنماهای غار تین کونگ برای شما از قصه‌ها و افسانه‌های گوناگونی که از این منطقه بر سر زبان‌هاست خواهند گفت. صخره‌های غار تین کونگ به طور طبیعی تصاویری از ماهی‌ها، پرندگان و درخت‌ها به وجود آورده است که کشف آنها لذت بخش است.

 

خلیج هالونگ

تصاویر غار تین کونگ

غار تین کونگ

عکس های غار تین کونگ

غار تین کونگ

غار تین کونگ در خلیج هالونگ ویتنام

غار تین کونگ

غار تین کونگ

غار تین کونگ

غار تین کونگ که ۱۰ هزار متر مربع مساحت دارد

غار تین کونگ

غار تین کونگ در خلیج هالونگ ویتنام

  • kami kami
  • ۰
  • ۰
       کلیسای وانک، یادگار دوران شاه عباس کبیر

اصفهان، نصف جهان ؛ شهری است که باید پیاده آن را پیمود تا بهتر آن را دریافت. شهری که در گوشه و کنار آن گاها به مجموعه هایی بر میخوریم که شاید در کشور کم نظیر و یا بی نظیر باشد ، یکی از این آثار بی نظیر کلیسای وانک می باشد که بزرگترین و زیباترین کلیسای جلفای اصفهان است. کلیسای وانک که به زبان ارمنی آمنا پرکیچ به معنی منجی یا نجات دهنده خوانده می‏شود به نام کلیسای “سن سور” نیز شهرت دارد که در زمان شاه عباس ساخته شده ‌است. کلیسای وانک که از کلیساهای تاریخی ارمنیان اصفهان بود در محله جلفای اصفهان واقع شده است و از نظر طلاکاری سقف و سطح داخل گنبد و نقاشی های تاریخی از زیباترین کلیساهای جلفای اصفهان است.

کلیسای وانک، یادگار دوران شاه عباس کبیر

کلیسای وانک از زیباترین کلیساهای جلفای اصفهان است

 

وانک در زبان ارمنی به معنی صومعه است، قدمت موزه کلیسای وانک، البته نه در شکل و وسعت کنونی آن، به صد سال پیش یعنی سال‌های ۱۹۰۵-۱۹۰۶ میلادی باز می‌گردد، در این تاریخ به کوشش و یاری طاطاووس هونانیان، فرزند هاروتون هونانیان، نویسنده کتاب تاریخ جلفای اصفهان، اتاق‌هائی در ضلع شمالی حیاط کلیسای وانک برای نگهداری و نمایش کتاب‌ها، نسخه‌‌های خطی و اشیای تاریخی ساخته شدند، که تا سال ۱۹۳۰ میلادی به منزله موزه و کتابخانه مورد استفاده قرار می‌گرفتند. معماری کلیسای وانک شیوه‏ای ایرانی دارد و همانند مساجد ایرانی دارای گنبدی عظیم است. البته درون کلیسا به سبک کلیساهای وانک و نقاشیها و آب طلاکاریهای آن شیوه ایرانی است. تابلوهایی که بر اساس مندرجات کتاب مقدس از زندگی حضرت مسیح در این کلیسا موجود است سبکی اروپایی و عمدتاً ایتالیایی دارند. کتیبه های درون کلیسا به خط ارمنی طلایی بر زمینه لاجوردی است. بر سر در شمالی کلیسا صحنه ‏ای از مراسم تدفین حضرت مسیح (ع) نقاشی شده است.

کلیسای وانک، یادگار دوران شاه عباس کبیر

قدمت موزه کلیسای وانک، به سال‌های ۱۹۰۵-۱۹۰۶ میلادی باز می‌گردد در سال ۱۹۰۵ میلادی برابر با ۱۳۲۲ هجری قمری در شمال کلیسای وانک ساختمان بنا نهاده شد که دارای چند سالن است و به محل موزه کلیسا اختصاص داده شد. تابلوهای نقاشی که از سوی کشورهای اروپایی به کلیسا تقدیم شده در این موزه نگداری می‏شود. از جمله اشیا موزه‏ای دیگر که در موزه کلیسا موجود است تعدادی کتاب خطی ارمنی و نیز نخستین کتاب چاپ شده در زمان صفویه را می‏توان به شمار آورد.

کلیسای وانک اصفهان

کلیسای وانک به زبان ارمنی آمنا پرکیچ به معنی منجی یا نجات دهنده خوانده می‏شود.

 

نماز خانه اصلی کلیسای وانک که به شکل متوازی الاضلاع است شامل دو قسمت چهارگوش است که قسمت اول شبستان بنا و قسمت دوم که زیر گنبد خانه است محل اجرای مراسم و سرودهای مذهبی است. ازاره های دیوارهای نماز خانه را کاشی های خشتی چند رنگ فرا گرفته است. در قسمتهای بالای ازاره تصاویر بسیار زیبائی نقاشی شده اند که از کتب مقدس الهام گرفته شده و تمامی سطح فضای گنبد را تزئین کرده است.

کلیسای وانک اصفهان

نماز خانه اصلی کلیسای وانک که به شکل متوازی الاضلاع است دور تا دور گنبد داستان خلقت آدم و حوا است که بوسیله نقاشان ارمنی ترسیم شده اند. بر محراب بسیار زیبای کلیسا نیز تصاویری از جمله تصویر حضرت مسیح (ع) نقاشی شده است. نمای خارجی گنبد کلیس بدون تزئینات کاشیکاری است و با آجر ساده پوشانده شده است.

کلیسای وانک

معماری کلیسای وانک شیوه‏ای ایرانی دارد و همانند مساجد ایرانی دارای گنبدی عظیم است

 

در گوشه حیاط کلیسای وانک برج ناقوس زیبا و بزرگی ساخته شده که بر چهار ستون سنگی استوار است. در گوشه دیگری از این حیاط و روبروی برج ناقوس ستون بلندی از سنگ یادبود ۱/۵ میلیون نفر ارمنی ساخته شده که در سال ۱۹۱۵ میلادی قتل عام شده اند.

در صحن حیاط کلیسای وانک چند نفر از ارامنه مشهور از جمله چند اسقف اعظم و نمایندگان سیاسی کشورهای اروپایی که در اصفهان در گذشته اند به خاک سپرده شده اند.

کلیسای وانک، یادگار دوران شاه عباس کبیر

  • kami kami
  • ۰
  • ۰

گردش نوروزی در تهران

       گردش نوروزی در تهران

اگر ساکن تهران هستید و در این روزهای پایانی تعطیلات نوروز حوصله تان سر رفته یا مسافر شهر تهران هستید و نمی دانید تا چند روز باقی مانده از سفرتان را چطور سپری کنید با ما همراه باشید. می توانید با ماشین شخصی یا مترو راهی بازار تهران شوید. اگر با مترو راهی بازار می شوید باید در ایستگاه های امام خمینی یا ۱۵ خرداد از مترو پیاده شوید. ما پیشنهاد می کنیم در ایستگاه امام خمینی پیاده شوید و اگر ماشین شخصی دارید باید یک پارکینگ حوالی بازار پیدا کنید. در کنار کاخ گلستان جشنواره ای نوروزی با عنوان نوروز در قلب تهران برپا شده که بسیاری از استان ها در آن غرفه صنایع دستی یا خوراکی های محلی دارند. در این غرفه ها می توانید از استان های کشور صنایع دستی به یادگار تهیه کنید یا آش، شیرینی، ترشی و … بخرید و نوش جان نمایید.

گردش نوروزی در تهران

هر طرف که سرتان را بچرخانید تابلوی راهنمای قهوه ای رنگ به سمت کاخ گلستان را خواهید دید. به ورودی کاخ که برسید صف بلندی نطرتان را جلب می کند، اما نگران نباشید. زود نوبتتان خواهد شد که بلیط تهیه کنید. لازم نیست همه ی بلیط ها را تهیه کنید، چون به احتمال زیاد وقت بازدید نخواهید داشت. اگر بخواهید بلیط بازدید از کل مجموعه را تهیه کنید حدودا ۲۱ هزار تومان پرداختی خواهید داشت. پیشنهاد ما بازدید از مجموعه کاخ های اصلی، عمارت بادگیر و موزه مخصوص است. مکان هایی مثل عکاسخانه، خلوت کریمخانی و تخت مرمر را می توانید بدون تهیه بلیط ببینید. در مورد تاریخچه و مشخصات مجموعه قبلا یه متن کامل براتون نوشتیم و الان هم پیشنهاد میدیم اینجا اون متن رو مجدد مطالعه کنید. بعد از دیدن مجموعه تالارهای اصلی وقتی به سمت شمس العماره حرکت کنید دیوارهای کاشی کاری شده رنگارنگ با معماری فوق العاده بهت زده تون می کنه، می تونید زمان زیادی رو کنار این دیوارا بمونید و عکس بگیرید و خسته نشید. فراموش نکنید که شما دارید درون یکی از  ۱۷ مجموعه ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو در ایران قدم می زنید و این موضوع ثابت می کنه این مجموعه یکی از شاهکارهای هنر و معماری دنیاست. بعد از اینکه گردشتون تموم شد و اگر قبل از ساعت ۵ بعد از ظهر از محموعه بیرون آمدید می تونید راهی رستوران مسلم شوید. رستوران مسلم یکی از طولانی ترین صف ها را در بین رستوران های تهران دارد، اما اگر آخر وقت بروید شانسی میل کردن خوشمزه ترین ته چسن دنیا را در قلب تهران خواهید داشت، بدون اینکه در صفی طولانی بایستید. برای قدم زدن بعد از ناهار هم سنگفرش خیابان ناصر خسرو با چشم اندازهای زیبای تاریخی پیشنهاد ماست. امیدواریم روز خوبی را سپری کرده باشید.

گردش نوروزی در تهران

  • kami kami
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • kami kami
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • kami kami