توریستی و گردشگری

جاذبه های توریستی ایران و جهان

توریستی و گردشگری

جاذبه های توریستی ایران و جهان

  • ۰
  • ۰

گردش نوروزی در تهران

       گردش نوروزی در تهران

اگر ساکن تهران هستید و در این روزهای پایانی تعطیلات نوروز حوصله تان سر رفته یا مسافر شهر تهران هستید و نمی دانید تا چند روز باقی مانده از سفرتان را چطور سپری کنید با ما همراه باشید. می توانید با ماشین شخصی یا مترو راهی بازار تهران شوید. اگر با مترو راهی بازار می شوید باید در ایستگاه های امام خمینی یا ۱۵ خرداد از مترو پیاده شوید. ما پیشنهاد می کنیم در ایستگاه امام خمینی پیاده شوید و اگر ماشین شخصی دارید باید یک پارکینگ حوالی بازار پیدا کنید. در کنار کاخ گلستان جشنواره ای نوروزی با عنوان نوروز در قلب تهران برپا شده که بسیاری از استان ها در آن غرفه صنایع دستی یا خوراکی های محلی دارند. در این غرفه ها می توانید از استان های کشور صنایع دستی به یادگار تهیه کنید یا آش، شیرینی، ترشی و … بخرید و نوش جان نمایید.

گردش نوروزی در تهران

هر طرف که سرتان را بچرخانید تابلوی راهنمای قهوه ای رنگ به سمت کاخ گلستان را خواهید دید. به ورودی کاخ که برسید صف بلندی نطرتان را جلب می کند، اما نگران نباشید. زود نوبتتان خواهد شد که بلیط تهیه کنید. لازم نیست همه ی بلیط ها را تهیه کنید، چون به احتمال زیاد وقت بازدید نخواهید داشت. اگر بخواهید بلیط بازدید از کل مجموعه را تهیه کنید حدودا ۲۱ هزار تومان پرداختی خواهید داشت. پیشنهاد ما بازدید از مجموعه کاخ های اصلی، عمارت بادگیر و موزه مخصوص است. مکان هایی مثل عکاسخانه، خلوت کریمخانی و تخت مرمر را می توانید بدون تهیه بلیط ببینید. در مورد تاریخچه و مشخصات مجموعه قبلا یه متن کامل براتون نوشتیم و الان هم پیشنهاد میدیم اینجا اون متن رو مجدد مطالعه کنید. بعد از دیدن مجموعه تالارهای اصلی وقتی به سمت شمس العماره حرکت کنید دیوارهای کاشی کاری شده رنگارنگ با معماری فوق العاده بهت زده تون می کنه، می تونید زمان زیادی رو کنار این دیوارا بمونید و عکس بگیرید و خسته نشید. فراموش نکنید که شما دارید درون یکی از  ۱۷ مجموعه ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو در ایران قدم می زنید و این موضوع ثابت می کنه این مجموعه یکی از شاهکارهای هنر و معماری دنیاست. بعد از اینکه گردشتون تموم شد و اگر قبل از ساعت ۵ بعد از ظهر از محموعه بیرون آمدید می تونید راهی رستوران مسلم شوید. رستوران مسلم یکی از طولانی ترین صف ها را در بین رستوران های تهران دارد، اما اگر آخر وقت بروید شانسی میل کردن خوشمزه ترین ته چسن دنیا را در قلب تهران خواهید داشت، بدون اینکه در صفی طولانی بایستید. برای قدم زدن بعد از ناهار هم سنگفرش خیابان ناصر خسرو با چشم اندازهای زیبای تاریخی پیشنهاد ماست. امیدواریم روز خوبی را سپری کرده باشید.

گردش نوروزی در تهران

  • ۹۵/۰۱/۱۲
  • kami kami

گردش نوروزی در تهران

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی